Zgodnie z ustalonym harmonogramem Niepubliczne Przedszkole „Bratek” kontynuuje realizację poniższych zadań w ramach projektu „Przedszkole BRATEK moja edukacja i szansa na integrację” RPZP.08.01.00-32-K030/19:
W ramach zadania 1 - Dostosowanie istniejących miejsc wychowania przedszkolnego do potrzeb dzieci z niepełnosprawnościami:
Zakończony został proces dostosowania miejsc wychowania przedszkolnego poprzez wdrożenie systemu monitoringu pomieszczeń OWP oraz zestawu nagłośnieniowego do lustra weneckiego, podziału pomieszczeń do potrzeb pracy indywidualnej, zakupu sprzętu IT, wyposażenia sali, pomocy dydaktycznych, w tym specjalistycznego oprogramowania terapeutycznego.
Istniejące miejsca wychowania przedszkolnego dostosowano do potrzeb dzieci poprzez zatrudnienie 2 asystentów dla 10 dzieci z różnego typu niepełnosprawnościami. Ich udział jest niezbędny do nauki samodzielności w zakresie jedzenia i ubierania się oraz kształtowania umiejętności komunikacyjnych, w tym opartych o systemy komunikacji alternatywnej i wspomagającej.
W ramach zadania 2 - Rozszerzenie oferty OWP o dodatkowe zajęcia:
- kontynuowane są grupowe zajęcia terapii pedagogicznej dla 6 dzieci realizowane przez 2 ekspertów oraz indywidualne zajęcia terapii pedagogicznej dla 4 dzieci odbywające się w miejscu ich zamieszkania realizowane przez 1 eksperta.
- kontynuowane są programy rozwojowe w miejscu zamieszkania dzieci z udziałem rodziców w ramach których specjalista prowadzi treningi samodzielności, komunikowania się oraz korektę zachowań problemowych.
- zrealizowano 4 zajęcia integracyjne, w tym 3 w formie on-line.
W ramach zadania 3 - Dostosowanie umiejętności, kompetencji lub kwalifikacji zrealizowano następujące formy doskonalenia nauczycieli:
-szkolenie „VB MAPP-ocena umiejętności i planowanie terapii – 2 osoby
-szkolenie „Ogólne pojęcie Pyramid i tworzenie skutecznych środowisk nauczania” – 3 osoby
-szkolenie „Nauczanie 9 kluczowych umiejętności porozumiewania się” – 3 osoby
-szkolenie „Trudne zachowania a komunikacja funkcjonalna” – 6 osób
Realizowane są również programy wspomagania tj: trening jedzenia, konsultacje AAC, konsultacje PECS.
Indywidualne zajęcia terapii pedagogicznej
Grupowe zajęcia terapii pedagogicznej
konsultacje PECS
Opracował: Jerzy Drobotko
Opublikowała: Anna Górczewska