„Najbardziej straconym dla człowieka jest dzień, w którym się nie śmiał”
Nicolas de Chamfort
Niepubliczne Przedszkole „Bratek” rozpoczęło swoją działalność we wrześniu 2008 r. i jest niepublicznym przedszkolem specjalnym w rozumieniu przepisów Ustawy o systemie oświaty. Organem prowadzącym placówkę jest Stowarzyszenie Pomocy Niepełnosprawnym „Bratek” w Barlinku. Obecnie prowadzimy działania w dwóch lokalizacjach tj. Barlinek, ul. Szosowa 2B oraz Laskowo 16 gm. Przelewice.
Zadaniem przedszkola jest realizacja podstawy programowej wychowania przedszkolnego w tym edukacja, terapia i opieka dostosowana do potrzeb dzieci z niepełnosprawnością od 2,5 roku życia do podjęcia nauki w szkole.
Koncepcja pracy przedszkola oparta jest na podejściu Pyramid do Edukacji tj. kompleksowym modelu służący do kształtowania i wspierania skutecznego środowiska do nauki. Opracowane przez dr Andrew Bondy i oparte na założeniach funkcjonalnej stosowanej analizy zachowania (SAZ). W ramach tego podejścia placówka uczestniczy w procesie certyfikacji realizowanym przez PYRAMID EDUCATIONAL CONSULTANTS.
W pracy łączymy metodykę innych podejść o udowodnionej skuteczności, by jak najlepiej zindywidualizować programy edukacyjne kierowane do dzieci.
Pobyt dziecka w przedszkolu i rehabilitacja są bezpłatne
i realizowane w godzinach 8.00-16.00
przez cały rok (z wyjątkiem 4 tygodniowej przerwy wakacyjnej)
Oferta skierowana jest do rodziców dzieci z:
• niepełnosprawnością intelektualną umiarkowanego i znacznego stopnia,
• niepełnosprawnością ruchową w tym z afazją motoryczną,
• autyzmem,
• niepełnosprawnością sprzężoną
Pracujemy w małych 4-8 osobowych grupach,
Realizacja podstawy programowej wychowania przedszkolnego dostosowana jest do indywidualnych potrzeb dzieci poprzez:
a) diagnozę rozwojową
b) Indywidualne Programy Edukacyjno-Terapeutyczne
c) Indywidualne i grupowe zajęcia rewalidacyjne
d) Indywidualne i grupowe zajęcia w ramach pomocy psychologiczno-pedagogicznej
W przedszkolu troskliwą i fachową opiekę nad dziećmi sprawują liczni specjaliści z zakresu:
• oligofrenopedagogiki
• surdopedagogiki
• tyflodydaktyki
• psychologii
• logopedii i neurologopedii
• Stosowanej Analizy Zachowania
• komunikacji alternatywnej (PECS/AAC)
• zajęć muzycznych, rytmiki i tańca
• fizjoterapii
Celem nadrzędnym edukacji, wychowania i opieki jest:
|
||
Kształtowanie umięjętności funkcjonowania w grupie rówieśniczej i integracja |
Rozwijanie zdolności komunikacyjnych | Psychologiczne i pedagogiczne wsparcie rodziny dziecka |
|
|||
Nauka bezpiecznych zachowań | Zabawa | Usprawnianie funkcji poznawczych | Usamodzielnianie |